Atšiauriam jūriniam klimatui skirtos apsaugos sistemos


Dažai „Tikkurila“ apsaugos Helsinkio uosto „West Harbour“ naujo keleivių terminalo plienines konstrukcijas.

Uostas „West Harbour“ dėl išaugusio keleivių skaičiaus yra renovuojamas. Uosto apkrovimas nuolat auga, ypač dėl greito susisiekimo su Talinu. Esamos terminalo patalpos nebetinka dideliam lankytojų skaičiui aptarnauti, nes jiems darosi ankšta ir reikia toli eiti iki laivų. Dėl šios priežasties uostas „West Harbour“ plečiamas pietų kryptimi. Planuojama pastatyti naują terminalą ir du naujus susisiekimui su Talinu skirtus dokus.

1 nuotrauka. Bendras naujo keleivių terminalo vaizdas.

Naują keleivių terminalą stato kompanija „YIT Rakennus“. Remiantis Helsinkio uosto paskelbta informacija, tai nemenkas iššūkis netgi šiai didelius projektus vykdančiai kompanijai. Terminalas turi daug plieninių konstrukcijų ir didelį stiklinį fasadą. Kitos pagrindinės statybinės medžiagos – aliuminis ir betonas. Terminalo projektą rengė Helsinkio kompanija „PES-Architects“.

2 nuotrauka. Pagrindinis įėjimas turės nuo vėjo ir lietaus saugančias priedangas.


Helsinkio uostas „West Harbour“ kompaniją „Tikkurila“ domina kaip pramoninių dažų gamintoją. „Kompanija „Tikkurila“ bendradarbiauja su kompanija „Normek Oy“, pagrindiniu už plienines konstrukcijas atsakingu rangovu, kad parinktų reikiamas paviršių spalvas bei reikiamą blizgumą užtikrinančias dažymo sistemas. Kadangi naujas pastatas turi atlaikyti atšiaurų jūrinį klimatą, jam apsaugoti pasirinktos laiko patikrintos patikimos dažymo sistemos. Kompanijos „Tikkurila“ dažais padengtos tiek vidinės, tiek išorinės plieninės konstrukcijos. Dalis konstrukcijų buvo dažomos Estijoje ir Latvijoje“, – sako pramoninių dangų pardavimo vadovas Suomijai Jarno Sula.

3 nuotrauka. Pramoninių dangų pardavimo vadovas Suomijai Jarno Sula atlieka vizualinę dažytų paviršių patikrą.


Daugiabriaunės plieninės uosto „West Harbour“ keleivinio terminalo konstrukcijos ir kolonos buvo padengtos patvariomis epoksidinėmis bei poliuretaninėmis dangomis. Gruntavimui pasirinktas cinko fosfato turintis epoksidinis gruntas „Temacoat GPL-S Primer“. Matinė juodai ir sidabriškai pilka pastato paviršių spalva sukurta naudojant atmosferos poveikiui bei dilimui itin atsparius pusiau blizgius poliuretaninius dažus „Temadur 50“ ir matinamąją pastą, nes vyriausiasis projektuotojas nurodė, kad visų išorinių plieninių konstrukcijų paviršius turi būti matinis.

Dauguma plieninių konstrukcijų buvo padengtos priešgaisrine danga – tai žymiai padidino viso pastato saugumą. 


4 nuotrauka. Sparčiai vyksta statybos darbai.



Naująjį uosto „West Harbour“ keleivių terminalą numatoma atidaryti 2017 m. pavasarį.




Temacoat_GPL-S_Primer
MED

Temacoat GPL-S Primer - Epoksidinis gruntas

 

Naudojamas trinties ir (arba) chemikalų veikiamiems epoksidiniais ir poliuretaniniais dažais dengiamiems paviršiams gruntuoti ir kaip tarpinis sluoksnis.


Naudojamas kaip tarpinis cinko prisotintų ir cinko turinčių epoksidinių ir silikatinių dažų sluoksnis.


Labai gerai prilimpa prie plieninių, cinkuotų ir aliumininių paviršių.


Galima greitai dengti kitą sluoksnį.


Turi Jūrinės įrangos direktyvos (MED) sertifikatą Nr. VTT-C-11166-15-14 ir tinka laivų vidui.


Kietiklis 008 5610 užtikrina kietėjimą net iki -10 °C temperatūroje.

Tirpikliniai dažai Įrankiai purkštuvas Įrankiai teptukas
Dažų išeiga ant šiurkštaus paviršiaus
5,5
Dažų išeiga ant lygaus paviršiaus
9
Temadur_50
MED

Temadur 50 - Poliuretaniniai dažai

 

Rekomenduojama naudoti kaip pusiau blizgų epoksidinių ir poliuretaninių dažų viršutinį sluoksnį esant atmosferos ir (arba) cheminiam poveikiui.


Labai geras atsparumas atmosferos poveikiui ir trinčiai.


Patvarūs, lengvai valomi ir nekreidėjantys viršutinio sluoksnio dažai, gerai išlaikantys spalvą ir blizgesį.


Turi Jūrinės įrangos direktyvos (MED) sertifikatą Nr. VTT-C-11167-15-14 ir tinka laivų vidui.

Tirpikliniai dažai Įrankiai purkštuvas Įrankiai teptukas
Dažų išeiga ant šiurkštaus paviršiaus
9,3
Dažų išeiga ant lygaus paviršiaus
14